A TYM blog egy érdekes posztja szerint nem biztos, hogy a sok leiratkozónak a hírlevelek ritkítását kell eredményeznie. Nagyon elkeserítő lehet, amikor egy hasznos információkat tartalmazó levelünk következtében leiratkoznak listánkról. Ennek következtében sokak arra a következtetésre juthatnak, hogy nem érdemes hírlevelet küldeni, legalábbis nem olyan gyakran, mint addig tették.
Ez rossz megközelítés. Tételezzük fel, hogy beszédet tart 100 embernek, és előadás közben 30-an kisétálnak. Ez bizony igen lehangoló lehet. Viszont még mindig ott van 70 ember, akiket érdekel az előadás. A feladat az, hogy ezekre koncentráljon!
Akik leiratkoznak listájáról, valószínűleg egyébként sem vásároltak volna, csupán a címlistát 'hígították'. Így csak azok a személyek kapják leveleit, akiket tényleg érdekel. Panaszkodnak az ügyfelek? Általában azok a vásárlók panaszkodnak, akik nem akarnak más szolgáltatót keresni. Velük érdemes foglalkozni!
Vagyis: Koncentráljunk arra, ami van, ne arra, ami elveszett. Ettől értékesebb lesz listánk, és jobban ki tudjuk szolgálni hűséges listatagjainkat!