Manapság egy vállalat sem mellőzheti a keresőmarketing (SEM - Search Engine Marketing) szerepét, amely Észak Amerikában több mint 10 milliárd dollárt termel már évente. Azonban felvetődik a kérdés: Menjen, vagy maradjon? Adjuk ki a kampányok kezelését egy külső cégnek, vagy oldjuk meg házon belül?
A következőket gondolja át, amennyiben a fenti kérdés foglalkoztatja:
-
Van rá megfelelő embere?
Egy komoly kampány kialakítása, vagy egy weboldal optimalizálása átgondolt tervezői munkát igényel, és széleskörű képességeket.
-
Tud-e rá időt szánni?
Tudja-e követni a keresés folyton változó szabályait, trendjeit, a keresési szokásokat? Például a Google hetente kisebb, havonta pedig nagyobb változásokat eszközöl keresési algoritmusán. Ezek komoly hatással lehetnek eredményeire.
-
Meg tudja engedni magának a házon belüli szakembert?
Egy szakember, akit cégénél alkalmaz, komoly pénzbe kerül, nem is beszélve az egyéb juttatásokról, és a folyamatos képzés biztosításáról...
-
Keverje a két megoldást
Talán működhet az is, hogy a megvalósítás egy részét saját emberei végzik, míg a tervezést külső szakemberre bízza. Ez jóval költséghatékonyabb megoldást eredményezhet.
Sok sikert, eredményes kampányokat kívánunk!